Kluwer Assurantie Magazine

HomeNieuws › Nederland › Alle autopolissen vergelijkbaar binnen Meetingpoint

Alle autopolissen vergelijkbaar binnen Meetingpoint

26-09-2012 13 reacties

Tussenpersonen kunnen vanaf 9 oktober op het nieuwe transactieplatform mp4all van Meetingpoint de premie en voorwaarden van alle aangesloten...
Tussenpersonen kunnen vanaf 9 oktober op het nieuwe transactieplatform mp4all van Meetingpoint de premie en voorwaarden van alle aangesloten autoverzekeraars vergelijken. Het platform is daarvoor een samenwerking aangegaan met softwareleverancier Rolls.

Meetingpoint is een iniatief van een aantal grote verzekeraars dat zich richt op ketenintegratie in de intermediaire verzekeringsbranche. Op dit moment werken Nationale-Nederlanden, ASR, Aegon, Generali, Reaal en Delta Lloyd als aandeelhouders en Avéro Achmea, Ardanta, De Amersfoortse, Europeesche, Monuta en Budgio al met het transactieplatform.  

"Voor maatschappijen die niet zijn aangesloten op mp4all werken we hard aan oplossingen", aldus Reinier van der Heijden, algemeen directeur bij Meetingpoint. "Zo hebben we deelnemen aan de functionaliteit vergelijken heel laagdrempelig gemaakt. We verwachten dat we daarmee op korte termijn een aantal nieuwe verzekeraars kunnen verwelkomen op ons platform."

Voor adviseurs is het gebruik van het platform gratis. Wel is voor het gebruik van de vergelijkingsmodule een Rolls-licentie nodig.

02-02-2012

Meetingpoint en CCS dichter tegen elkaar

Reacties

27-09-2012 Pierre

kunnen wij dan ook Interpolis van de Rabobank vergelijken??
Of blijven die graag verstoppertje spelen.

27-09-2012 Frank

Als je toch een roll licentie moet aangeschaffen wat is dan het voordeel ten opzichte van zelf rolls op je pc hebben?

27-09-2012 Voorziener

De nieuwe adviseur werkt voor zijn klant op basis van directe beloning. Hij bindt zich niet aan partijen die in de lucht gehouden worden door verzekeraars. Het belang van Meetingpoint is het doen van transacties. Dus tegenovergesteld aan het belang van adviseur en klant. De adviseur zoekt voor zijn klant naar de beste oplossingen. Dat kan met een kritische blik via alle beschikbare vergelijkers o.a. Independer. Hij kiest die oplossing die het best bij zijn klant past. Het maakt niet uit of hij daar al of niet een aanstelling heeft. Het belang van de adviseur is een tevreden klant en daardoor een doorlopende directe beloning. Dat is financiele dienstverlening van de toekomst.
Provinciaal en volmacht, wanneer verdwijnen deze woorden eens. Klant en oplossing, woorden van de toekomst.

27-09-2012 friese tussenpersoon

Ik denk dat meetingpoint dit wel moet doen omdat ze marktaandel verloren aan partijen zo als Voogd. Voogd is prima maar blijft ook een tussenpersoon.. Ook de consumentenbond begint binnenkort met het aanbieden van een vergelijkinssite voor verzekeringen...

Grappig om te lezen dat grote organisaties dat soort dingen allemaal kunnen en wij als tussenpersonen niet de eigenschappen hebben om ons goed te verenigen en dit soort zaken aan te pakken. ider denkt voornamelijk aan eigen belang...jammer. In deze tijden zouden we elkaar moeten versterken.

26-09-2012 Jeroen

@reinier van der heijden
Bent u daarmee uitgebreider dan Independer ?

26-09-2012 reinier van der heijden

Hallo, Ik ben Reinier van der Heijden, directeur Meetingpoint.
Met vergelijken auto hebben wij ons tot doel gesteld om het provinciaal intermediair in staat te stellen ALLE autoverzekeringen te vergelijken. Dat zijn er meer dan 110 van 46 maatschappijen. Ook direct writers kunnen worden vergeleken. Om al deze producten te kunnen vergelijken zijn wij met Rolls gaan samenwerken. Inderdaad, voor niets gaat de zon op. Wij hebben met hen afgestemd dat er 1 proefmaand kan worden gegeven en bij afsluiten van een 1 jarig contract nog 1 maand korting. Of 2 maanden korting bij een 2-jarig contract.
Wat onze oplossing onderscheid van anderen is dat je hier naast prijs en voorwaarden ook kunt selecteren op een directe verwerking door de verzekeraar. Je sluit dus gewoon provinciaal in plaats van in de volmacht van een ander.
Nieuw is dus ook dat wij producten (gaan) aanbieden van niet bij Meetingpoint aangesloten verzekeraars, waarover later meer.
Mocht je suggesties hebben of verdere verbeterpunten, mail mij dan: reinier.van.der.heijden@mp4all.nl

26-09-2012 Jeroen

@jan jansen en Rene, if you pay peanuts you get monkeys. Voor niets gaat de zon op. Gratis bestaat niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Eindelijk een logische ketenintegratie oplossing. De totale tijdsbelasting voor autoverzekeringen van kop tot staart kan hiermee fors terug. Overzicht op de markt en mét behoud van mijn eigen identiteit als adviseur. Hoef ik nl. niet te sluiten in de volmachten van de zgn. "gratis" serviceproviders. Chapeau Meetingpoint!

26-09-2012 janjansen

zo duur is rolls nu ook weer niet, bovendien geef ik als provinciaal er de voorkeur aan om niet in een volmacht van een ander te sluiten. Dat kun je dan wel weer via Meetingpoint. Daarnaast vergelijken zij - zo lees ik - de hele automarkt, dus niet alleen 7 verzekeraars..

26-09-2012 Rene

zie hier het voordeel niet van in. Waarom niet gewoon een samenwerking aangaan met Voogd en Voogd, kun je GRATIS ruimt 60 verzekeraars met elkaar vergelijken op basis van premie en voorwaarden. En niet alleen voor autoverzekeringen. Je neemt toch geen duur rolls abonnement om ca 7 autoverzekeraars met elkaar te vergelijken

26-09-2012 jan jansen

ik vind het maar niets, moet ik eerst een rolls abo nemen. Waarom kan dat niet gratis?

Meer items (1-10 van 13)

Reageer 

Wilt u reageren, vul dan de onderstaande velden in. Uw e-mailadres wordt niet op onze website weergegeven.

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Graag wijzen wij u voor het plaatsen van uw reactie op onze gedragsregels:

 

Als nieuwsmedium biedt AM lezers op deze website de gelegenheid op nieuwsberichten te reageren. De inhoud van deze reacties valt onder de verantwoordelijkheid van die lezers.

Het mailadres van de verzender van de reactie wordt niet op de website getoond; dit dient wel een eigen en actief mailadres te zijn. Het wordt gewaardeerd als lezers reacties onderschrijven met hun werkelijke naam en toenaam; er kunnen echter redenen zijn om een reactie anoniem te plaatsen.

Dat meningen op deze wijze op AM Web worden gepubliceerd, impliceert niet dat die door de redactie worden ondersteund. Evenmin staat de redactie in voor het waarheidsgehalte van beweringen. Reacties worden verwijderd als zij strijdig zijn met de wet, bedreigingen bevatten, beledigingen in de persoonlijke sfeer herbergen, fatsoensnormen overschrijden, herhaaldelijk worden geplaatst, inhoudelijk niets met het nieuwsbericht te maken hebben of commercieel van aard zijn.

 

Beveiligingscode niet zichtbaar? Dit probleem doet zich vooral voor bij gebruik van de jongste Internet Explorer. Het kan doorgaans worden opgelost door rechts naast het URL-raampje bovenin op de (nieuwe) knop 'Compatibiliteitsweergave' te klikken (groengerande afbeelding van doorgescheurd blaadje).

 

Contact met de redactie? Mail naar:  redactie@amweb.nl

WILT U DIRECT INLOGGEN OP AMJURISPRUDENTIE?

Assurantiemagazine is een product van Kluwer - © www.amweb.nl