Kluwer Assurantie Magazine

HomeNieuws › Nederland › Consument positiever over schadeverzekeraar

Consument positiever over schadeverzekeraar

04-10-2012 2 reacties

Consumenten zijn dit jaar iets positiever over hun schadeverzekeraar dan in 2011. Gemiddeld krijgen de maatschappijen een 7,7 van hun klanten, zo...
Consumenten zijn dit jaar iets positiever over hun schadeverzekeraar dan in 2011. Gemiddeld krijgen de maatschappijen een 7,7 van hun klanten, zo blijkt uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Vorig jaar lag dit cijfer nog op 7,6. Bij claimende klanten ligt de waardering voor de verzekeraar in 2012 nog iets hoger: een 7,9. Verzekeraar ZLM kreeg met een 8,4 het hoogste rapportcijfer van de klanten.

Onderzoeksbureau Gfk benaderde bijna 11.000 klanten van 19 schadeverzekeraars. ZLM werd voor het derde achtereenvolgende jaar tot beste verzekeraar uitgeroepen. De Zeeuwse maatschappij  scoort vooral hoog als het om klantvriendelijkheid gaat. 95% van de klanten noemt ZLM klantvriendelijk, waar het gemiddelde van alle onderzochte maatschappijen 75% is.

Dit jaar werd voor het eerst ook het zakelijke segment meegenomen. Hiervoor werden 4.000 ondernemers en werkgevers benaderd die 10 verzekeraars beoordeelden, uitgeplitst naar de sectoren Leven collectief (pensioen), Schade en Inkomen (o.a. WIA-hiaat en AO). In het zakelijke segement liggen de waarderingscijfers lager dan voor de particuliere markt. De schadesector scoort met een 7,3 gemiddeld het hoogst bij ondernemers en werkgevers. Inkomens- en levensverzekeraars scoren met een 7,1 en 6,5 ook nog een ruime voldoende.

 

 

 

01-10-2012

Assurantiebelasting naar 21%

Reacties

05-10-2012 Yvette

Dat is erg mooi! Altijd fijn om te lezen dat mensen positief zijn. Handige tip trouwens om je premie te berekenen; www.finion.nl! Zo mijn perfecte verzekering kunnen afsluiten omdat zij allerlei verzekeraars met elkaar vergelijken.

05-10-2012 jos

Dat is mooi.

Zit net dat blad van de AFM te lezen "Inzicht" met een belachelijk stukje van die heks van een drs. ing. Erica Verdegaal.

Zelden zo'n ongenuanceerd stuk gelezen.. Onbegrijpelijk dat zo'n figuur een hele branche zo neer durft te zetten.

Reageer 

Wilt u reageren, vul dan de onderstaande velden in. Uw e-mailadres wordt niet op onze website weergegeven.

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Graag wijzen wij u voor het plaatsen van uw reactie op onze gedragsregels:

 

Als nieuwsmedium biedt AM lezers op deze website de gelegenheid op nieuwsberichten te reageren. De inhoud van deze reacties valt onder de verantwoordelijkheid van die lezers.

Het mailadres van de verzender van de reactie wordt niet op de website getoond; dit dient wel een eigen en actief mailadres te zijn. Het wordt gewaardeerd als lezers reacties onderschrijven met hun werkelijke naam en toenaam; er kunnen echter redenen zijn om een reactie anoniem te plaatsen.

Dat meningen op deze wijze op AM Web worden gepubliceerd, impliceert niet dat die door de redactie worden ondersteund. Evenmin staat de redactie in voor het waarheidsgehalte van beweringen. Reacties worden verwijderd als zij strijdig zijn met de wet, bedreigingen bevatten, beledigingen in de persoonlijke sfeer herbergen, fatsoensnormen overschrijden, herhaaldelijk worden geplaatst, inhoudelijk niets met het nieuwsbericht te maken hebben of commercieel van aard zijn.

 

Beveiligingscode niet zichtbaar? Dit probleem doet zich vooral voor bij gebruik van de jongste Internet Explorer. Het kan doorgaans worden opgelost door rechts naast het URL-raampje bovenin op de (nieuwe) knop 'Compatibiliteitsweergave' te klikken (groengerande afbeelding van doorgescheurd blaadje).

 

Contact met de redactie? Mail naar:  redactie@amweb.nl

WILT U DIRECT INLOGGEN OP AMJURISPRUDENTIE?

Assurantiemagazine is een product van Kluwer - © www.amweb.nl