Kluwer Assurantie Magazine

HomeNieuws › Nederland › DAK met consumenten in gesprek over beloning

DAK met consumenten in gesprek over beloning

25-09-2012 8 reacties

Serviceprovider DAK gaat met consumenten in gesprek over de overstap naar nieuwe belonings- en bedieningsconcepten. Tijdens het DAK-seminar op 14...
Serviceprovider DAK gaat met consumenten in gesprek over de overstap naar nieuwe belonings- en bedieningsconcepten. Tijdens het DAK-seminar op 14 november kunnen de aanwezige leden hierover vragen stellen aan een consumentenpanel dat is samengesteld door onderzoeksbureau TNS Nipo.

De paneldiscussie moet antwoord geven op vragen als 'Welk beeld heeft de consument van de beloning (fee, abonnement, provisie) die hij het intermediair wil geven?', 'Wat is het advies of de bemiddeling hem waard?' en 'Ervaart de klant toegevoegde waarde van nieuwe bedieningsconcepten?'

Het seminar vindt plaats in beurs- en congrescentrum NBC in Nieuwegein en is gratis toegankelijk voor DAK-leden. Introducés kunnen zich aanmelden op de website van de serviceprovider.

Reacties

27-09-2012 robbert

@Maesbert
Die abo prijs van € 28,95 komt van een duur incassobedrijf. Nooit beginnen aan deze dure oplossing want je gaat klanten verliezen!!
Ik ben 10 cent kwijt per incasso EN dit kost me net zoveel tijd als uitbesteden aan een ander bedrijf. Mijn abo is € 15,00 dus heb een prima concurrentie positie en een eerlijk verhaal+voordelig verhaal.

26-09-2012 het Zuiden

Heel goed bezig DAK !

Eindelijk eens iemand die iets vraagt aan de eindklant. Dat zouden verzekeraars en politiek/AFM ook eens moeten doen. Zij verzinnen allemaal regels waar volgens mij helemaal niemand om verlegen zit.....Reden ??? Dak vraagt het tenminste nog. Of de antwoorden ons zinnen moeten we afwachten...

25-09-2012 Maesbert

Tjsa.... als je zelf niet weet, ga je het aan "de klant" vragen. Heb je daar iets aan? Weinig. De klant weet helemaal niks van de verplichtingen vanuit WFT, jouw bedrijfskosten en zal de vragen beantwoorden vanuit huidig referentiekader.

Uit elk onderzoek blijkt dat de klant een appel en een ei over heeft voor advies, ondertussen is het gemiddelde abonnement 28,95 per maand.

Fijne dag DAK en DAK leden !

25-09-2012 kleine kriebel

@Polo
Dat belabberde imago van de adviseur bij de consument valt best mee.
Alles is niet wat het lijkt. Je moet je niet zo laten opfokken door Radar EN het AMweb.

25-09-2012 Het Noorden

Weten DAK en de DAK leden gelijk wel abonnement ze kunnen invoeren, slim en ook nuttig. Goede actie van DAK.

25-09-2012 Polo

@Jos, hopelijk kunnen er dan ook suggesties worden gedaan om ons belabberd imago wat op e krikken. Zolang we worden omschreven in termen van polisverkopers profiteurs strijkstok en aansmeerders hoef je geen redelijk afgewogen antwoord te verwachten van het consumentenpanel.
Bovendien gaan we hier weer volautomatisch uit van de misvatting dat het met adviseur allemaal weer duurder is, (zelf de adviseurs zijn gehersenspoeld door de CB Radar etc) dat hoeft bepaald niet het geval te zijn, bemerk ik telkens. Toegevoegde vrraag: als een persoonlijk adviseur die zich in u en uw sitautoie verdiept en alel zaken anau uitlegt en vor u afhandelt, niet duurder is dan alles zelf regelen met en bank of via internet, zou u dit dan overwegen?
Alleen degenen die geen vertrouwen hebben in intermediairs en (nog) wel in hun bank of DW zullen hier negatief tegenover staan, wat een mooie indicatie is voor het wantrouwen of vertrouwen in adviseurs.

25-09-2012 jos

Deze keer geen Jurrian Oosterbaan??

Wel mooi dat al die clubs , Dak , V&V , Monuta, NN, ASR en weet ik wie allemaal ons zo goed willen helpen.

Binnenkort naar de Efteling met hele familie voor maar € 70,-- met DELA, moet dan wel even een seminar bijwonen...maar de familie kan dan al wel vast in de achtbaan.

Tja....welke beeld de klanten van ons hebben is al bekend, hoef ik niet weer voor naar een seminar.Het is niet goed om dat te vaak te horen. Wordt je depri van.

25-09-2012 Pollo

Een mooi initiatief, maar ik vrees voor de uitslagen.

Reageer 

Wilt u reageren, vul dan de onderstaande velden in. Uw e-mailadres wordt niet op onze website weergegeven.

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Graag wijzen wij u voor het plaatsen van uw reactie op onze gedragsregels:

 

Als nieuwsmedium biedt AM lezers op deze website de gelegenheid op nieuwsberichten te reageren. De inhoud van deze reacties valt onder de verantwoordelijkheid van die lezers.

Het mailadres van de verzender van de reactie wordt niet op de website getoond; dit dient wel een eigen en actief mailadres te zijn. Het wordt gewaardeerd als lezers reacties onderschrijven met hun werkelijke naam en toenaam; er kunnen echter redenen zijn om een reactie anoniem te plaatsen.

Dat meningen op deze wijze op AM Web worden gepubliceerd, impliceert niet dat die door de redactie worden ondersteund. Evenmin staat de redactie in voor het waarheidsgehalte van beweringen. Reacties worden verwijderd als zij strijdig zijn met de wet, bedreigingen bevatten, beledigingen in de persoonlijke sfeer herbergen, fatsoensnormen overschrijden, herhaaldelijk worden geplaatst, inhoudelijk niets met het nieuwsbericht te maken hebben of commercieel van aard zijn.

 

Beveiligingscode niet zichtbaar? Dit probleem doet zich vooral voor bij gebruik van de jongste Internet Explorer. Het kan doorgaans worden opgelost door rechts naast het URL-raampje bovenin op de (nieuwe) knop 'Compatibiliteitsweergave' te klikken (groengerande afbeelding van doorgescheurd blaadje).

 

Contact met de redactie? Mail naar:  redactie@amweb.nl

WILT U DIRECT INLOGGEN OP AMJURISPRUDENTIE?

Assurantiemagazine is een product van Kluwer - © www.amweb.nl