Kluwer Assurantie Magazine

HomeNieuws › Nederland › De Financïële Makelaar beloont ontwoekeren met iPad

De Financïële Makelaar beloont ontwoekeren met iPad

27-09-2012 32 reacties

Serviceprovider De Financiële Makelaar (DFM) geeft gratis een New iPad aan aangesloten adviseurs voor elke € 250.000 die ze weten onder te brengen...
Serviceprovider De Financiële Makelaar (DFM) geeft gratis een New iPad aan aangesloten adviseurs voor elke € 250.000 die ze weten onder te brengen in de fondsen van Today's Tomorrow. DFM biedt namens Today's de producten Mijn beleggingsgiro.nl en Mijn lijfrenterekening.nl aan voor adviseurs die hun klanten willen helpen met hersteladvies bij beleggingsverzekeringen. De actie loopt tot 1 januari 2013.

Vorige week kondigde de serviceprovider aan de aangesloten kantoren te gaan helpen met het hersteladvies. Behalve de producten van Today's Tommorow biedt DFM de mogelijkheid relaties te laten bellen voor het maken van een adviesafspraak. Via Perlas is er de mogelijkheid om klanten te laten bezoeken door een onafhankelijke professional die klanten uit naam van de tussenpersoon voorziet van een hersteladvies. Tenslotte verzorgt Brand New Day namens DFM de workshop 'Meer rendement uit hersteladvies'.

20-09-2012

De Financiële Makelaar helpt intermediair met hersteladvies

Reacties

03-10-2012 Robert

Tja, ik denk dat Peter Komen in zwaar weer zit met zijn clubje. Ze hebben als sp. weinig toegevoegde waarde tegenwoordig. Hij wordt ongetwijfeld geprikkeld door een voorgehouden vette bonus wanneer er zaken gaan komen.
Maar ik merk dat wij als verstandige intermediairs daar niet in gaan trappen en ook dit clubje links zullen laten liggen, sterft vanzelf uit!
Ik lees dat DFM ook in incasso's wil gaan...haha wat vernieuwend! Ik ben benieuwd of men nu eindelijk eens meedenkt met de kantoren behoefte en echt iets onderscheidends gaan aanbieden, dat zou pas een goede promotie geven!

30-09-2012 Klaas jan

Goed om te lezen dat er een massale afkeuring is voor deze actie. Maar zullen er nu kantoren zijn die gebruik maken van deze actie ? Vrees van wel.

28-09-2012 Pollo

Laten we positief het weekend ingaan: de massale afkeuring is bijzonder goed van ons! Schouderklopje voor de intermediairs in de Amweb koffiehoek.

28-09-2012 Onwetend

HJ heeft een dealtje gemaakt met de AFM door deze uiting te doen om zodoende te vernemen hoe heden ten dage er door de media en branchegenoten op een dergelijk initiatief wordt gereageerd.

De markt is veranderd en dat is aangetoond.
Een dergelijke actie zou een aantal jaar geleden op geen enkele wijze enige media-aandacht hebben gekregen en nu is walging en afkeuring hetgeen er wordt geuit. Klantbelang wordt niet gediend met deze bonus.
Wat dat betreft mag de AFM concluderen dat de juiste ommekeer lijkt te zijn gerealiseerd.

Nu even wat aanvraagformulieren zoeken van TT... (not...)

28-09-2012 Renee Bos

DFM geeft hersteladvies, brand New Day zit erachter, de klant krijgt een fonds in zijn maag gspiltst, hoezo advies ??
Ontwoekeren is echt ontwoekeren conform de wensen van de klant, en de meeste klanten willen weten waar ze van uit kunnen gaan en niet nieuwe beleggingsluchtkastelen.

28-09-2012 Joost

@Rob,

Het mag misschien wel elders wegkomen, je hoeft het als SP nog niet aan te bieden, wij werken alleen maar rechtstreeks en met partijen die wij zien zitten, Al vaak genoeg een aanstelling geweigerd omdat wij er geen toegevoegde waarde in zagen.

Maar ja, ze zullen de extra omzet wel nodig hebben daar, en als de nood zo hoog is komt het fatsoen op een lager pitje te staan.

Ik ga niet oproepen tot iets maar vorige week toen het ontwoekerverhaal bekend werd waren er al niet goede reacties, nu nogmaals met onderzetting van een IPad en het is nog veel minder. Je bent dus goed de realiteit kwijt, ook omdat de actie nog specifiek loopt tot 01-01-2013 weet je dat je nog op een onacceptabele manier omzet naar binnen wil harken, bepaald niet netjes, en tussenpersonen die met en samenwerken moeten ze er gewoon op aanspreken, en zorgen dat die actie stopt. Maar als je voor jezelf niet die grens kunt aangeven is het klantbelang ver te zoeken en heb je niets meer in deze branche te zoeken. Je klant hoort je te betalen en daar hoor je het beste voor uit te zoeken, zo simpel is het gewoon!

28-09-2012 RTKS

Het zou Harrie-Jan wel sieren als directielid van DFM en SEH-er van het jaar 2006 een aanvullende reactie te geven. Hij leest wel mee lijkt me.

Met name sturing van productie in samenhang met, en in zijn algemeenheid, integriteit zijn de laatste jaren een belangrijk thema geweest binnen de SEH.

Hoe plaatst HJvN deze marketing binnen bovenstaande?

28-09-2012 Ruud

Dit lijkt verdacht veel op een incentive. Eens kijken... oh ja, dat heeft ook iets te maken met inducement.
Zelf had ik Harry-Jan van Nunen meer kwaliteit toegedicht. Als voormalig hypotheekadviseur van het jaar kan je zo maar ineens enorm van je voetstuk vallen. Geen slimme daad van DFM en eigenlijk ziekmakend in deze tijd.
Waarschijnlijk in een onbedachtzaam ogenblik verzonnen. Maar daarmee wel de ware aard van DFM blootgelegd.

28-09-2012 rob

Het is feitelijk geen actie van DFM maar van Today's Tomorrow. In de vorm van een toolkit ter ondersteuning inde advisering en verkoop van Today's tomorrow producten.

Wel een bewijs dat de zelfregulering binnen de financiele dienstverlening niet werkt en dit soort acties bijdragen tot het wantrouwen richting aanbieders van producten.
Today: een Ipad,
Tomorrow: We zien wel

28-09-2012 Arnold

Dit doet HJvN geen goed denk ik.

Terwijl ik normaliter wel redelijk zijn mening in de media kon delen.

Meer items (1-10 van 32)

Reageer 

Wilt u reageren, vul dan de onderstaande velden in. Uw e-mailadres wordt niet op onze website weergegeven.

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Graag wijzen wij u voor het plaatsen van uw reactie op onze gedragsregels:

 

Als nieuwsmedium biedt AM lezers op deze website de gelegenheid op nieuwsberichten te reageren. De inhoud van deze reacties valt onder de verantwoordelijkheid van die lezers.

Het mailadres van de verzender van de reactie wordt niet op de website getoond; dit dient wel een eigen en actief mailadres te zijn. Het wordt gewaardeerd als lezers reacties onderschrijven met hun werkelijke naam en toenaam; er kunnen echter redenen zijn om een reactie anoniem te plaatsen.

Dat meningen op deze wijze op AM Web worden gepubliceerd, impliceert niet dat die door de redactie worden ondersteund. Evenmin staat de redactie in voor het waarheidsgehalte van beweringen. Reacties worden verwijderd als zij strijdig zijn met de wet, bedreigingen bevatten, beledigingen in de persoonlijke sfeer herbergen, fatsoensnormen overschrijden, herhaaldelijk worden geplaatst, inhoudelijk niets met het nieuwsbericht te maken hebben of commercieel van aard zijn.

 

Beveiligingscode niet zichtbaar? Dit probleem doet zich vooral voor bij gebruik van de jongste Internet Explorer. Het kan doorgaans worden opgelost door rechts naast het URL-raampje bovenin op de (nieuwe) knop 'Compatibiliteitsweergave' te klikken (groengerande afbeelding van doorgescheurd blaadje).

 

Contact met de redactie? Mail naar:  redactie@amweb.nl

WILT U DIRECT INLOGGEN OP AMJURISPRUDENTIE?

Assurantiemagazine is een product van Kluwer - © www.amweb.nl