Kluwer Assurantie Magazine

HomeNieuws › Nederland › Radar zoomt in op gedragscode verzekeraars

Radar zoomt in op gedragscode verzekeraars

28-09-2012 3 reacties

Medische verzekeraars leven hun eigen gedragscode niet na, stelt Radar. Het Tros-programma neemt maandag de gang van zaken bij medische...
Medische verzekeraars leven hun eigen gedragscode niet na, stelt Radar. Het Tros-programma neemt maandag de gang van zaken bij medische aansprakelijkheidsclaims onder de loep.

"Stel, je gaat het ziekenhuis in en je wordt slachtoffer van een medisch incident. De arts erkent dat hij een fout heeft gemaakt en er wordt een claim ingediend bij de verzekeraar van het ziekenhuis. Dan moet je niet verbaasd zijn als de desbetreffende arts zijn fout later intrekt, het medisch dossier zoekraakt en je nog jaren bezig bent om je gelijk te krijgen", zo maakt Radar de lezers warm voor de uitzending. Maandag 1 oktober, 20.30 uur, Nederland 1.

08-10-2012

Consument als eigenrisicodrager van het zorgrisico

05-10-2012

Cao-overleg zorgverzekeraars vastgelopen

05-10-2012

Premiekorting bij Movir voor FFP-leden

03-10-2012

Movir verlaagt premies fysiotherapeuten

03-10-2012

Centramed wil afhandeling schadeclaims versnellen

01-10-2012

Aov-markt loopt terug in 2013

27-09-2012

Stemmen voor ‘Het Beste Zorgidee’

27-09-2012

De Goudse: ‘Provisie op inkomen te laag voor een echt goed advies’

26-09-2012

Verzekeraar niet verplicht om dure afkickkliniek te vergoeden

25-09-2012

DSW zet zorgverzekeringsmarkt op scherp

24-09-2012

Avéro feliciteert geslaagden Regie op Verzuim

21-09-2012

Achmea komt in de huiskamer

17-09-2012

Avéro biedt scherpste aov

12-09-2012

ONVZ schrapt eigen risico diëtist en stoppen met roken

12-09-2012

Meerderheid voor inkomensafhankelijke zorgpremie

Reacties

30-09-2012 Cars

@ mfa, je kunt van alles wel bedenken, daar heb ik niets mee. Maar val je ook niet op dat het uitvergroten of het volop negatief in de schijnwerpers zetten van verzekeringszaken nu een gewoonte aan het worden is. Verzekeraars hebben fouten gemaakt en tussenpersonen daarin met negatieve publiciteit en lobby in meegetrokken en liefst zou men de zwarte piet helemaal bij het intermediair willen leggen. Ik heb het niet over de inhoud van dit stuk wat ze gaan behandelen. Ik heb het alleen over de structuur of de lijn waar zo'n beetje alles aan het lopen is. Verzekeraars hebben feitelijk in hun eigen been geschoten. Verzekeringen en alles wat erbij hoort wordt verheven tot een continu negatief gebeuren. En daar moeten we denk ik toch een keer vanaf. Verzekeraars dienen zich dat terdege te realiseren. Het wordt dus weer een negatief avondje Radar en wat is de boodschap. Vul maar in.

29-09-2012 mfa

@cars: jij zal wel die nette burger zijn die een Hans Anders bril gekocht heeft en geen Ray Ban opgeeft bij zijn reisverzekeraar. Sterker nog je verwacht gewoon dat je tussenpersoon daar medewerking aan verleend. Je weet totaal niet wat er gaande is. Bij ziektekostenclaims is er veelal geen betrokkenheid van tussenpersonen is een rechtstreeks financieel verkeer tussen ziekenhuis en verzekeraar.

28-09-2012 Cars

Het eindeloos en een aan een schakeling van gezeik. Verzekeraars en tussenpersonen het is tuig dat met de knuppel er van langs moet krijgen. Bij regelmaat. Tros Opgelicht en Radar moet ook in de lucht blijven.
Echt consumentenvoorlichting bij uitstek.

Reageer 

Wilt u reageren, vul dan de onderstaande velden in. Uw e-mailadres wordt niet op onze website weergegeven.

Invoer verplicht
Invoer verplicht
Invoer verplicht

Legenda
Bij dit veld is invoer verplicht.

Graag wijzen wij u voor het plaatsen van uw reactie op onze gedragsregels:

 

Als nieuwsmedium biedt AM lezers op deze website de gelegenheid op nieuwsberichten te reageren. De inhoud van deze reacties valt onder de verantwoordelijkheid van die lezers.

Het mailadres van de verzender van de reactie wordt niet op de website getoond; dit dient wel een eigen en actief mailadres te zijn. Het wordt gewaardeerd als lezers reacties onderschrijven met hun werkelijke naam en toenaam; er kunnen echter redenen zijn om een reactie anoniem te plaatsen.

Dat meningen op deze wijze op AM Web worden gepubliceerd, impliceert niet dat die door de redactie worden ondersteund. Evenmin staat de redactie in voor het waarheidsgehalte van beweringen. Reacties worden verwijderd als zij strijdig zijn met de wet, bedreigingen bevatten, beledigingen in de persoonlijke sfeer herbergen, fatsoensnormen overschrijden, herhaaldelijk worden geplaatst, inhoudelijk niets met het nieuwsbericht te maken hebben of commercieel van aard zijn.

 

Beveiligingscode niet zichtbaar? Dit probleem doet zich vooral voor bij gebruik van de jongste Internet Explorer. Het kan doorgaans worden opgelost door rechts naast het URL-raampje bovenin op de (nieuwe) knop 'Compatibiliteitsweergave' te klikken (groengerande afbeelding van doorgescheurd blaadje).

 

Contact met de redactie? Mail naar:  redactie@amweb.nl

WILT U DIRECT INLOGGEN OP AMJURISPRUDENTIE?

Assurantiemagazine is een product van Kluwer - © www.amweb.nl